راه هاي كاربردي براي افزايش بازديد سايت شما

۶ بازديد ۰ نظر

در ادامه اين نوشته نسبتا طولاني مي‌توانيد روش‌هاي مختلفي براي افزايش بازديد سايت خود را ببينيد و از بين آنها بهترين‌شان را با توجه به وضعيت فعلي سايت خود و انتظارات و امكاناتي كه داريد انتخاب كرده و عملي سازيد.

وبلاگ ها

۱- راه اندازي يك وبلاگ: اگر يك وبسايت شركتي داريد يا فروشگاه يا وبسايتي كه نوشتن مثلا اخباري از خودتان در آن غيرمعقول باشد، بايد يك وبلاگ در كنار پورتال خود داشته باشيد. داشتن يك وبلاگ به شما كمك مي‌كند تا بازديدكننده را بيشتر در وبسايت خود نگاه داريد، Bounce Rateخود را كاهش دهيد. اگر مطالب خوبي بنويسيد بازديدكننده‌ها به شما اعتماد مي‌كنند و ارزش وبسايت شما در ذهن آنها بالا مي‌رود و در آخر منجر به استفاده از خدمات شما در سايت اصلي مي‌شود.

۲- نظر دادن در وبلاگ‌ها: شما مي‌توانيد با نظر دادن در وبلاگ‌ها، در پايان يك لينك به وبسايت خود بدهيد و از اين طريق بازديد كسب كنيد. در همين رابطه پيشنهاد مي‌شود مقاله « روش صحيح بهره بردن از كامنت‌ها براي بهبود برند و ترافيك » را بخوانيد.

۳- نوشتن پست مهمان: با نوشتن پست مهمان در يك وبسايت يا يك وبلاگ، يك لينك از آن مقاله دريافت مي‌كنيد، اكثر خواننده‌ها بعد از خواندن يك مقاله دوست دارند كه بدانند آن مقاله را چه كسي نوشته است. مقاله « چگونه بهترين سايت را براي نوشتن پست مهمان بيابيم؟ » در اين مورد توضيحات بيشتري ارائه مي‌كند.

۴- اسپانسر شدن براي مسابقات وبلاگي: اگر بتوانيد يك يا چند مسابقه وبلاگي را پشتيباني كنيد مي‌توانيد يك لينك از صفحه مسابقه بگيريد، وبلاگ‌نويس‌ها دوست دارند بدانند جايزه مسابقه از كجا تامين مي‌شود!

۵- نوشتن مطالب هماهنگ با ديگر بلاگرها: مي‌توانيد در مورد يك موضوع كه جمعي ديگر از بلاگرها به آن مي‌پردازند يك مطلب بنوسيد. اگر مطلب شما خوب باشد احتمال دارد توسط بلاگرهاي ديگر به اشتراك گذاشته شود.

۶- اجتماعي بودن: اگر بتوانيد با مديران سايت‌هاي بزرگ دوست شويد و با آنها روابط دوستانه خوبي برقرار كنيد، مطمئنا آنها به شما لينك مي‌دهند. لينك‌ها هم در وبسايت‌هاي بزرگ مانند يك تبليغ بزرگ عمل مي‌كنند!

مشتركين

۷- راه اندازي خوراك RSS: اگر شما يك فيد ار اس اس داشته باشيد، مي‌توانيد به كاربران‌تان اين امكان را بدهيد تا شما را دنبال كنند و از طريق فيد هميشه مطالب جديد شما را مطالعه كنند.

۸- استفاده از فيد برنر: اگر مي‌خواهيد كه از امكانات بيشتري در فيد خود استفاده كنيد، پيشنهاد من فيد برنر است.

۹- راه اندازي اشتراك ايميلي: هنوز خيلي از كاربران اينترنت از فيد استفاده نمي‌كنند، براي همين شما بايد يك خبرنامه ايميلي داشته باشيد تا بتوانيد آپديت كردن سايت‌تان را به گوش كاربران‌تان برسانيد. اگر اكانت فيدبرنر داشته باشيد كار خيلي ساده است فقط كافي است كه لينك عضويت را در وبسايت خود به اشتراك بگذاريد.

۱۰- خبرنامه ايميلي: مي‌توانيد با ساختن خبرنامه ايميلي خود، عضويت ايميلي را يك قدم جلوتر ببريد. در اين صورت كنترل بيشتري هم روي محتوايي كه از طريق ايميل به مشتركان خود ارسال مي‌كنيد داريد.

محتوا پادشاه است

 

۱۱- نوشتن مطالب جذاب:  هيچ چيز بجز مطالب جديد و ناب شما را در ياد بازديدكننده نگه نمي‌دارد. نوشه «محتوا پادشاه است» را حتما بخوانيد!

۱۲- راه انداختن نظرسنجي: مي‌توانيد درباره مطالب و سايت خود نظرسنجي راه بياندازيد تا بازديدكننده بيشتري كسب كنيد.

۱۳- تهيه يك ليست ۱۰ تايي از برترين‌ها: شما مي‌توانيد ليستي از افراد معروف را آماده كنيد. اين ليست مي‌تواند معرفي ۱۰ وبلاگ‌نويس مطرح، ۱۰ وسيله ديجيتالي خوب و مواردي از اين قبيل باشد.

۱۴- تهيه يك ليست ۱۰۰ تايي از برترين‌ها: اگر يك ليست ۱۰ موردي براي بازديدكننده‌هاي شما جذاب است، فكر كنيد كه يك ليست ۱۰۰ تايي چه بازخوردي خواهد داشت. همين ليست كه در حال خواندنش هستيد مي‌تواند نمونه خوبي باشد.

۱۵- نوشتن يك خودآموز: خودآموزها مقالاتي هستند كه مي‌توانند براي هر مشكلي كه مخاطبان شما با آن رو‌به‌رو مي شوند مفيد باشد و داراي راه‌حل هاي كليدي و مهم باشند. معمولا همه دوست دارند كه چيزهاي جديد بياموزند، حالا اگر اين آموزش‌ها يكي از مشكلات‌شان را هم حل كند كه ديگر از اين بهتر نمي‌شود. مطمئن باشيد كه اگر مطلب آموزشي شما كامل باشد، بازديد فراواني كسب مي‌كنيد.

۱۶- مصاحبه كردن: بهترين حالت مصاحبه اين است كه شخص مصاحبه شونده خودش داراي يك وبلاگ يا وبسايت باشد تا بتواند در وبسايت خود به مصاحبه شما لينك بدهد و مخاطبان خود را به سوي وبلاگ شما هدايت كند. يك راه ساده براي جذب بازديدكننده. از طرفي، اين كه كاربرانتان با اشخاص جديد آشنا شوند و يا در مورد اشخاص مورد علاقه خود بيشتر بدانند روش بسيار خوبي براي جذب دائمي آنهاست.

۱۷- نوشتن مطالب مناسبتي: وقتي يك مطلب مناسبتي بنويسيد، ترافيك وبلاگ شما مي‌تواند تا حد قابل توجهي افزايش يابد. مثلا يك مقاله در مورد جام جهاني يا بازي‌هاي المپيك.

۱۸- برگزاري يك امتحان آنلاين: مردم امتحان‌هاي آنلاين و بدون هزينه را دوست خواهند داشت. اگر شما يك امتحان خوب برگزار كنيد بازديد زيادي كسب خواهيد كرد، آنها نتيجه را به اشتراك مي‌گذارند و درباره آن با دوستان‌شان صحبت خواهند كرد.

۱۹- راه اندازي رنكينگي از افراد: منظور اين است كه يك مطلب با موضوع رتبه‌بندي افراد منتشر كنيد؛ مثلا ۵۰ كارآفرين برتر جوان. اين نوع مطالب چون به گذشته افراد مي‌پردازد مي تواند براي بازديدكننده‌ها جالب باشد.

۲۰- راه اندازي رنكينگي از سايت‌ها: مثلا، ۲۵ سايت برتر دانلود در ايران. زماني كه شما چنين مقاله‌اي را منتشر مي‌كنيد، صاحبان آن سايت‌ها براي اين كه به كار خود ارزش بدهند، به مقاله شما لينك مي‌دهند و درباره آن يك مطلب مي‌نويسند.

۲۱- انتشار مطالب سرگرم‌كننده: بازديدكننده‌ها از خواندن مطالب خنده‌دار و مفرح لذت مي‌برند. اگر شرايط را مناسب ديديد، يك مطلب خنده‌دار بنويسيد و يك عكس خنده‌دار هم به آن اضافه كنيد تا مطلب لذت‌بخش‌تر شود.

۲۲- ساختن يك اينفوگرافيك: اينفوگرافيك‌ها هم در جذب بازديدكننده بسيار موثر هستند و خوشبختانه اين روزها هم ابزارهاي قدرتمندي براي طراحي اينفوگرافيك ساخته شده‌اند.

مجاني ها

۲۳- كتاب الكترونيكي:با ساختن يك كتاب الكترونيكي مي‌توانيد بازديد زيادي به سمت سايت خود روانه كنيد. كتاب شما با سرعت نور در اينترنت پخش مي‌شود و خيلي از سايت‌ها آن را براي دانلود قرار مي‌دهند.

۲۴- ساختن يك تم رايگان وردپرس: يك تم كاملا جديد براي وردپرس بسازيد. مطمئن باشيد اگر تم شما زيبا و جذاب باشد، كاربران زيادي آن را نصب و از آن استفاده خواهند كرد.

۲۵- انتشار يك چيت شيت: شما مي‌توانيد نكات ريزي را در قالب كدهاي تقلب به اشتراك بگذاريد. به طور مثال كدهاي تقلب وردپرس تا مدت‌ها در دست كاربران مي‌چرخيد و سايت منتشركننده كلي لينك و بازديد دريافت كرد.

۲۶- ساختن محلي براي طراحان وب: شما مي‌توانيد بسته‌هاي گرافيكي، آيكن پك و بسياري از موارد ديگر را براي استفاده در سايت‌تان براي عموم قرار دهيد. هر طراحي حداقل به چندين بسته نياز دارد!

 

مسابقات

۲۷- ريتوييت كلاب: شما مي‌توانيد يك retweet club راه بياندازيد، مي‌توانيد جايزه‌اي براي نفر اول در تعداد توييت‌ها در نظر بگيريد.

۲۸- مسابقه كامنتي: يك مسابقه كامنتي راه بياندازيد، مثلا بگوييد كساني كه در يكي از پست‌هاي وبلاگ شما نظر دادند، در قرعه‌كشي شركت داده مي‌شوند. در اين صورت شما مي‌توانيد بازديد زيادي را براي وبلاگ خود ثبت كنيد.

۲۹- مسابقه نقد: شما مي‌توانيد مسابقه‌اي راه بياندازيد كه ديگران در مورد وبلاگ شما بنويسند و در طي يك قرعه‌كشي مي‌توانيد به كسي كه بيشترين نظر يا بازديد را داشته جايزه بدهيد.

۳۰- مسابقه عنوان‌نويسي براي عكس: يك عكس مرتبط با موضوع وبلاگ خود طراحي كنيد و بعد از بازديدكننده‌هاي خود بخواهيد كه براي آن عكس يك عنوان مناسب بنويسند و بعد به شخص برنده جايزه بدهيد يا او را در وبلاگ خود معرفي كنيد. اين نوع مسابقات هم با استقبال خوبي مواجه مي‌شوند.

۳۱- مسابقه فيسبوكي: مي‌توانيد از مخاطبان خود بخواهيد كه پيج شما را در فيسبوك به اشتراك بگذارند. يك بازه زماني مشخص كنيد و بين افرادي كه در اين بازه زماني پيج شما را به اشتراك مي‌گذارند قرعه‌كشي كنيد و براي فرد برنده جايزه‌اي در نظر بگيريد يا او را در پيج فيسبوك خود معرفي كنيد.

 

چندرسانه‌اي

۳۲- ساخت يك فيلم آموزشي

۳۳- ساخت اسكرين كست: مي‌توانيد مثلا روش نصب وردپرس را به صورت اسكرين‌كست ضبط كنيد.

۳۴- انتشار ويديو : فيلم توليد شده توسط خودتان را در اينترنت و وبسايت‌هاي مختلف پخش كنيد.

۳۵- ساخت يك پادكست: شما مي‌توانيد مصاحبه خود را با يك شخص مشهور در قالب يك پادكست در اينترنت منتشر سازيد.

۳۶- انتشار مصاحبه‌هاي صوتي: قبلا در همين ليست ذكر شد كه مصاحبه‌ها يكي از انواع محتوا هستند كه مي‌توانند باعث جذب مخاطب بيشتر شوند. اما شما مي‌توانيد اين مصاحبه‌ها را به صورت صوتي هم منتشر كنيد تا بيشتر مورد پسند كاربران قرار بگيرند. براي اين كار از نرم‌افزارهايي مثل اسكايپ استفاده كنيد.

شبكه‌هاي اجتماعي

۳۷- استفاده از سيستم‌هاي اشتراك‌گذاري لينك

۳۸- ثبت در دايركتوري مقالات : شما مي‌توانيد با ثبت مقالات خود در دايركتوري مقالات يا ويكي‌ها و درج يك لينك به وبسايت خود بازديد زيادي را از آن خود كنيد.

۳۹- تعامل با ديگر وبلاگ نويس‌ها: سعي كنيد كه با ديگر وبلاگ نويس‌ها تعامل داشته باشيد، با آنها دوست شويد.

۴۰- اضافه كردن دكمه‌هاي شبكه‌ها: به وبلاگ خود دكمه‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي را اضافه كنيد تا به بازديد كننده‌هاي خود اين امكان را بدهيد كه مطالب شما را در شبكه‌هاي اجتماعي به اشتراك بگذارند.

۴۱- پاسخ به نظرات كاربران در شبكه‌هاي اجتماعي: نظرات ديگر كاربران شبكه‌هاي اجتماعي در مورد مطالب خود را جدي بگيريد و به آنها پاسخ بدهيد. با اين كار نشان مي‌دهيد كه به نظر مخاطبان خود اهميت مي‌دهيد و همين سبب مي‌شود كه بازديدكننده‌هاي وبلاگ شما افزايش يابد.

۴۲- عضويت در شبكه‌هاي اجتماعي: سعي كنيد تا در همه شبكه‌هاي اجتماعي رده باالا عضو شويد و پروفايل مخصوص خود را درست كنيد.

۴۳- ساختن يك صفحه در فيس‌بوك: براي وبلاگ يا وبسايت خود يك صفحه بسازيد و آدرس آن را در وبلاگ‌تان قرار دهيد تا طرفداران سايت‌تان در آن عضو شوند.

۴۴- دكمه لايك: دكمه لايك نيز يكي از ابزارهاي مهم براي وبلاگ شماست، آن را اضافه كنيد!

۴۵- استفاده از توييتر: يكي ديگر از شبكه‌هاي اجتماعي مهم، توييتر است، آن را از دست ندهيد. همچنين دكمه توييت را نيز به صفحه خود بيافزاييد.

بهينه‌سازي داخلي

۴۶- صفحه ۴۰۴: از صفحه ۴۰۴ بهترين استفاده را داشته باشيد، در صفحه ۴۰۴ خود چند لينك پربازديد و مهم را قرار دهيد.

۴۷- لينك‌هاي داخلي: لينك‌هاي داخلي خود را بهينه كنيد، به صفحات مهم خود در صفحات ديگر لينك بدهيد. اين كار باعث بالا رفتن لينك جويس و تعداد بازديد صفحه شما مي‌شود. قبلا در يك ادمين نوشتيم كه چرا بايد با لينك‌هاي داخلي دوست باشيد.

۴۸- مطالب داغ: مطالب داغ را پررنگ‌تر كنيد، براي آنها بنر بسازيد و در سايت خود به نمايش بگذاريد.

۴۹- تست وبسايت در مرورگرهاي ديگر: وبسايت خود را در مرورگرهاي مختلف تست كنيد كه مبادا كاربري را به خاطر استاندارد نبودن وبسايت‌تان از دست بدهيد.

۵۰- افزايش سرعت وبسايت: بخش زيادي از كاربران به خاطر كند بودن وبلاگ شما را مي‌بندند، از نوشته‌ ۲۰ نكته براي بهبود و افزايش سرعت بارگذاري سايت شما استفاده كنيد.

۵۱- Cache: از فناوري كش در وبسايت خود استفاده كنيد تا سرعت لود بالاتري داشته باشيد، شما مي‌توانيد از افزونه‌هاي w3 total cache و wp super cache  در وردپرس استفاده كنيد.

 

منبع : بازديد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.