راهنماي خريد ميز جلو مبلي و عسلي مناسب

۹ بازديد ۰ نظر

زمانيكه از مبلمان و خريد ميز جلو مبلي و عسلي صحبت ميكنيم، چيزهايي كه به ذهنمان مي آيد جمع آوري يك تركيب متناسب با فضا است و همينطور انتخاب ميزهايي است كه با مبلمان و فضاي منزل ست بوده و هماهنگي داشته باشد. در دكوراسيون منزل به خصوص چيدمان مبلمان، يكي از اركان اصلي و جدا نشدني مبلمان كه بدون آنها چيدمان مبل هم ناقص است، ميز جلو مبلي و عسلي است.

در اين مقاله سعي داريم تا راهنماي خريد ميز جلو مبلي و عسلي متناسب با دكوراسيون منزل و مبلمان و استانداردهاي هريك براي شما به اشتراك بگذاريم.

 

خريد ميز جلو مبلي و عسليراهنماي خريد ميز جلو مبلي و عسلي مناسب

 

زمانيكه از مبلمان و خريد ميز جلو مبلي و عسلي صحبت ميكنيم، چيزهايي كه به ذهنمان مي آيد جمع آوري يك تركيب متناسب با فضا است و همينطور انتخاب ميزهايي است كه با مبلمان و فضاي منزل ست بوده و هماهنگي داشته باشد. در دكوراسيون منزل به خصوص چيدمان مبلمان، يكي از اركان اصلي و جدا نشدني مبلمان كه بدون آنها چيدمان مبل هم ناقص است، ميز جلو مبلي و عسلي است.

در اين مقاله سعي داريم تا راهنماي خريد ميز جلو مبلي و عسلي متناسب با دكوراسيون منزل و مبلمان و استانداردهاي هريك براي شما به اشتراك بگذاريم.

راهنماي خريد ميز جلو مبلي و عسلي مناسبراهنماي خريد ميز جلو مبلي و عسلي مناسب

ميزهاي عسلي، ميزهايي كوتاهي با طراحي هاي متفاوت كه جلوي مبل و يا نيمكت و در اتاق پذيرايي و نشيمن قرار ميگيرند و نقش بسزايي براي نگهداري لوازم پذيرايي، كتاب و مجلات و همينطور نمايش دادن وسايل تزييني خونه داشته كه تاريخچه اي به صدها سال قبل دارند. براي خريد ميز جلو مبلي و عسلي، مواردي هستند كه براي دكوراسيون خوب منزل و همينطور رعايت استاندارد، بايد آنها را بدانيد.

 

راهنماي خريد ميز جلو مبلي و عسلي مناسب

با توجه به ابعاد سالن منزل خود، ميز جلو مبلي و يا عسلي بخريد؛ همه چيز بستگي به نوع نياز و كاربري شما دارد. اما اين مطلب را مي‌دانيد كه براي فضايي كه بزرگ است، ميز بزرگ و براي فضايي كه كوچك است، ميز كوچك و يا همان عسلي پيشنهاد ميشود. براي فضاهاي كوچك بخاطر محدوديت جا، ميتوانيد از عسلي هايي كه به صورت طبقه‌بندي و يا پازلي شكل هستند، استفاده كنيد. همچنين بايد اين مورد را هم در نظر بگيريد كه اگر قصد جابه جايي ميزهاي عسلي را داريد، بايد وزن آنها را هم بسنجيد و از عسلي هايي استفاده كنيد كه وزن مناسب و سبكي براي جابه جا شدن داشته باشند.

چيدمان مبلمان منزل، سليقه ايست و هرشخصي طبق سليقه و همينطور نيازي كه دارد ميزهاي خود در بين مبل و يا جلوي آنها ميچيند. ميزها از تنوع زيادي در طرح، رنگ و به خصوص جنس دارند؛ جنس ميزهاي جلو مبلي و عسلي از چوب، شيشه و فلزي هستند كه هريك براي فضا و همينطور مبلمان خاصي مناسب مي‌باشند كه در ادامه ويزگي هاي هريك را براي شما بازگو ميكنيم:

  • ميز جلو مبلي و عسلي از جنس شيشه:

براي فضاهاي كوچك و تنگ ميزهاي شيشه‌اي و به خصوص ميزهايي كه از ظرافت بيشتري برخوردارند پيشنهاد ميشوند. ميزهاي شيشه‌اي نور طبيعي را از خود عبور داده سطح اتاق را روشن مي كنند. و همين امر باعث ميشود فضاي اتاق بزرگ ديده شود. اين نوع ميزها به خاطر طرحي كه دارند و هم اينكه از متريال شيشه براي آن استفاده شده است، براي تزيين بهتر خانه و همينطور مبلمان، گزينه بسيار مناسبي خواهد بود.

  • ميز جلو مبلي و عسلي از جنس چوب:

از نمونه‌هاي ميزهاي جلو مبلي وعسلي كه هم براي فضاهاي بزرگ تر و هم كساني كه دكوراسيون مدرن را بسيار زياد مي پسندند، ميزهاي چوبي مناسب هستند. اين نوع ميزها به منزل اصالت و گرمايي خاصي مي بخشند و در طرح‌ها و ابعاد مختلف ساخته شده‌اند.

همين حالا خريد كنيد 

  • ميز جلو مبلي و عسلي از جنس ام دي اف:

از جديدترين ميزهاي جلو مبلي، ميزهاي از جنس ام دي اف هستند؛ اين نوع ميزها نيز مانند ميزهاي چوبي، در طرح هاي مختلف چند ضلعي ساخته مي‌شوند. تنوع در طرح اين نوع ميزها، باعث شده شما بتوانيد هر طرح را با توجه به تزييني كه مي‌خواهيد به منزل خود دهيد، انتخاب كنيد. هر يك از طرح ها مدل خاصي را به تزيينات خانه شما مي‌بخشند. علاوه بر آن شما مي‌توانيد اين ميزها را در رنگهاي مختلف و متناسب با سليقه و دكوراسيون منزل خود انتخاب و خريداري كنيد.

طرح‌هاي مختلف ميز جلو مبلي و عسليطراحي متفاوت ميز جلو مبليخريد ميز جلو مبلي و عسلي مناسبميز عسلي در طرحي متفاوت
  • ميز جلو مبلي و عسلي از جنس فلز:

ميزهاي فلزي نيز در بعضي موارد با ميزهاي شيشه اي و چوبي تركيب ميشوند، اما چون ظرافت و طراحي زياد مدرن ندارند و يا از نظر بعضي سليقه ها زيبا نيستند، مورد علاقه تنها يك سري از افراد قرار ميگيرد.

استاندارد ميزهاي جلو مبلي و عسلي

از ديگر مواردي كه در خريد ميز جلو مبلي و عسلي بايد در نظر گرفت، رعايت ارتفاع استاندارد آن نسبت با مبلمان است؛ ارتفاع اصلي و كلي اين ميزها بين ۴۰ تا ۵۰ سانت است و اين اندازه طبق ارتفاع مبلمان تغيير ميكند و هرچقدر مبلمان ارتفاع بالاتري داشته باشند، ميزها هم به نسبت ارتفاع متفاوتي خواهند داشت. استاندارد يك ميز نبايد كمتر از ۲٫۵ سانت از نشيمنگاه مبلمان يا صندلي ها باشد.

 چند نكته را قبل از خريد ميز جلو مبلي و عسلي در نظر بگيريد

قبل از خريد ميز جلو مبلي و عسلي ابتدا مشخص كنيد دقيقا از آن چه استفاده اي ميخواهيد كنيد تا طبق نيازتان بتوانيد سايز و شكل مناسب آن را انتخاب كنيد. مثلا مشخص كنيد آيا مي خواهيد براي پذيرايي از مهمان استفاده كنيد؟ و يا براي بازي شطرنج و يا گذاشتن كتاب و مجلات؟

به اين نكته توجه كنيد كه اگر فضاي پر رفت و آمدي داريد كه ميزها قرار دارند، حتما از ميزهايي استفاده كنيد كه لبه هاي مناسبي داشته باشند تا به هنگام عبور و مرور افراد همينطور كودكان، آسيبي به آنها وارد نشود. اگر بخواهيم به طور سنتي و رايج فكر كنيم، ميدانيم ميزهاي مستطيل شكل مناسب اند. اما اين به اين منظور نيست كه تنها مدل براي انتخاب هستند. شما مي توانيد با توجه به سليقه و نوع كاربري و نوع دكوراسيون منزلي كه داريد، انواع ميزهاي گرد، مستطيل و يا مربع شكل، بيضي و هشت ضلعي و … انتخاب كنيد؛ توصيه اي كه داريم اين است خانه هايي كه بچه كوچك دارند، از ميز تيز گوشه بهتر است استفاده نشود.

براي نشيمن شما مجبور نيستيد حتما از ميز جلو مبلي استفاده كنيد؛ شما مي توانيد از ميزهاي عسلي بخاطر ظرافتي كه دارند و همينطور بعضي از آنها همونطور كه گفتيم از چند تكه هستند استفاده كنيد.

قبل از خريد ميز جلو مبلي و عسلي، بودجه خود را در نظر بگيريد. قيمت ميزها، بر اساس ابعاد و طرح و جنس خود مي تواننند قيمت بالا يا قيمت پايين داشته باشند. بايد طبق بودجه  و طبق كارايي كه داريد بايد ميز جلو مبلي و عسلي خود را انتخاب كنيد.

منبع: بازار چوب  

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.