چگونه عمر تشك را افزايش دهيم ؟

۹ بازديد ۰ نظر

تشك را به طور منظم جارو برقي بزنيد اين كار موجب ميشود گردو خاكي كه در فوم ولابه لاي فنر رفته است خارج شود.همچنين جارو زدن از ايجاد آلرژي جلو گيري ميكند و از غبار وسلولهاي مرده ي پوست و هرگونه ذره و آلودگي و باگ كه در تشك رخنه كرده است شما را خلاص ميكند.البته دقت كنيد براي جارو كشيدن تشك خواب بايد سري مخصوصي استفاده كرده و از سري جارو برقي كه با آن فرش ، سراميك ياپرده هاراجارو ميكشيد استفاده نكنيد.

اگرتشك شما يك  نفره است براي جلوگيري از ساييدگي و پارگي هرچندوقت يك بار آن را180درجه بچرخانيد ودر مضن آن را سر وته كنيد.

  تشك را به طور منظم جارو برقي بزنيد اين كار موجب ميشود گردو خاكي كه در فوم ولابه لاي فنر رفته است خارج شود.همچنين جارو زدن از ايجاد آلرژي جلو گيري ميكند و از غبار وسلولهاي مرده ي پوست و هرگونه ذره و آلودگي و باگ كه در تشك رخنه كرده است شما را خلاص ميكند.البته دقت كنيد براي جارو كشيدن تشك خواب بايد سري مخصوصي استفاده كرده و از سري جارو برقي كه با آن فرش ، سراميك ياپرده هاراجارو ميكشيد استفاده نكنيد اگر تشك شما يك  نفره است براي جلوگيري از ساييدگي و پارگي هرچندوقت يك بار آن را180درجه بچرخانيد ودر مضن آن را سر وته كنيد 

  اگر تشك دونفره است هم با وارد آوردن ضربه هاي آرام ميتوانيد به حفظ فرم آن كمك كنيد البته سر وته و چرخاندن تشك هاي دو نفره نيز مقدور است .اما بهتر است اين كار را به تنهايي انجام ندهيد زيرا تشك هاي دونفره بسيار سنگين هستند 

سعي كنيد تشك ها را با دقت و لحاظ كردن برخي ازنكات جابه جا كنيد. مثلا براي جابجا كردن تشك بهتراست از پتو استفاده كنيد و هرگز آن را روي زمين نكشيد يا هل ندهيد .

 

 خريد تشك ارزان 


بهتر است از محافظ تشك يا كاور استفاده كنيد زيرا استفاده از اين محافظ ها كه  معمولا ضد آب هستنداز لك شدن آن جلوگيري وبه حفظ شكل آن نيز كمك  ميكند.ميتوانيد با شستشوي كاور يامحافظ خيال خود را بابت تميزي تشك تاحدودي راحت كنيد البته استفاده از كاور مانع ورود گرد و خاك و...به بافت تشك ميشود.

هرگز اجازه ندهيد بچه ها با پريدن روي خوش خواب از آن به عنوان توري آكروبات استفاده كنند. اين كار باعث ميشود فنر يافوم تشك ازبين برود.

ضمن اينكه به دليل خاصيت فنري تشك ممكن است اين جست و خيز كودكانه باعث بروز صدماتي به كودكان شود. هنگامي كه تشك را جابه جا ميكنيد مواظب باشيد رويه يا كاور تشك پاره نشود زيرا ممكن است فوم يا فنرها از محل پارگي بيرون بزنند.درضمن پارگي كاور يا غشا رويي تشك چهره ي ناخوشايندي به تشك ميدهد .

 

هرگز غذا و نوشيدني را همراه خود روي تخت خواب نبريد. زيرا در صورت ريختن غذا ونوشيدني روي تشك ناچاريد آن را بشوريد درغير اينصورت تشك بوي غذا ميگيرد. تشك خوش خواب را نشوييد و اگر ناچار به اين كار شديدحتما اين كار را با مشورت فروشنده  يا كارشناس انجام دهيد.

در زمان حمل تشك خوش خواب بهتر است تشك خوش خواب خود را در وضعيت مسطح قرار دهيد در غير اينصورت حتما تشك را به جايي تكيه دهيد.هر ازچند گاهي تشك را بدون كاور و كاور در معرض نور آفتاب قرار دهيد اين كارموجب ميكروب زدايي تشك شما ميشود.

درصورت ريختن مايعات  روي تشك حتما محل مورد نظر را با دستمال مرطوب تميز كرده وتشك را با سشوار خشك كنيد . خيس و مرطوب ماندن تشك نه تنها به سلامت آن آسيب ميزند بلكه موجب ميشود تشك بوي نم بگيرد.

از زيپ و دكمه هاي روي تشك و كاور محافظت كنيد و درصورت بروز ايراد براي اين قسمتها به سرعت براي رفع عيب يا تعويض عيب اقدام كنيد. زيرا شما رابراي تعويض كاور و محافظ يا شستشوي آن دچار دردسر ميكند.

سعي كنيد خوشبوكننده هاي شيميايي را زياد روي تشك نزنيد. زيرا ممكن است به تشك شما آسيب بزند. در ضمن برخي ازاين خوشبو كننده ها ممكن است موجب بروز برخي از حساسيت ها براي شما شوند. زيرا درتماس مستقيم با بدن شما قرار ميگيرند.

 

 

 

منبع:تشك آناك  

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.