توليد محتوا در فروشگاه اينترنتي چگونه بايد انجام شود؟

۶ بازديد ۰ نظر

اكثر صاحبان فروشگاه هاي اينترنتي در توليد محتوا در فروشگاه خود واقعا ضعيف عمل مي كنند. خيلي از فروشگاه هاي اينترنتي به جاي اينكه به فكر مخاطبان شان باشند فقط به فكر اين هستند كه چطور محصولات شان را تبليغ كنند تا هر كسي كه از راه رسيد خواهان آن ها شود.

اين اشتباهي است كه خيلي از دوستان انجام مي دهند و فكر مي كنند اين تنها راه براي افزايش فروش محصولات شان در فروشگاه اينترنتي است كه بايد انجام دهند!

اما غافل از اينكه فروشگاه هاي اينترنتي محبوبي مثل ديجي كالا و باميلو وجود دارند كه براي هر كسي شناخته شده هستند و خيلي ها دوست دارند از اين فروشگاه ها محصولات مورد نظرشان را خريداري كنند. پس راه چاره چيست؟ چه طور با فروشگاه اينترنتي هاي غول در ايران بايد رقابت كنيم؟

در اين مقاله قصد دارم به شما ياد بدهم كه چه طور بايد در فروشگاه اينترنتي خود توليد محتوا كنيد تا هر بازديد كننده اي مشتاق شود تا از شما خريد كند. البته كه اين تنها راه براي رقابت با بزرگان است.

پس اگر بودجه كمي داريد و توان تبليغات انبوه براي فروشگاه اينترنتي خود را نداريد در اين مقاله همراه من باشيد تا بهترين روش توليد محتوا در فروشگاه اينترنتي را به شما ياد دهم.

 

توليد محتوا در فروشگاه اينترنتي

به طور معمول به وبلاگ هر فروشگاه اينترنتي در ايران كه نگاه كنيد جز تبليغ محصولات شان چيزي نمي بينيد. يا محصولي جديد با امكانات جديدش را معرفي كرده اند، يا نقد و بررسي گذاشته اند، يا مدل هايي از يك محصول خاص را با هم مقايسه كرده اند و يا در كل به مزيت ها و ويژگي هاي محصولات اشاره كرده اند كه اين دقيقا يعني تبليغ كردن محصول!

البته اين گونه مقالات نيز در بعضي از مواقع لازم است ولي هدف اصلي ما اين نيست! هدف اصلي ما رفع نياز مخاطبان مان است. طوري كه احساس كنند شما دقيقا براي همين اين فروشگاه اينترنتي را راه اندازي كرده ايد كه به آن ها كمك كنيد. حالا اين يعني چه؟

 

 

 

 

 

فرض كنيد شما كارتان فروش كيف هاي زنانه است. هر مدل از كيف هاي شما براي يك رنج سني از خانم ها كاربرد دارد و مسلما هر كيفي به تيپ دختر خانم هاي جوان 20 تا 25 ساله نمي خورد.

يك قانون در توليد محتوا وجود دارد و آن هم شناخت دقيق مخاطبان است. هرگز به اين فكر نكنيد كه هر كسي مي تواند مخاطب محصولات شما باشد.

مثلا كيفي كه سبك و كوچك است و رنگ قرمز دارد براي خانم هاي 40 ساله چادري به هيچ وجه مناسب نيست! اين مدل كيف ها به درد دختر خانم هايي مي خورد كه سني ما بين 20 تا 30 سال دارند.

همانطور كه متوجه شديد هر كدام از محصولات شما مناسب براي افراد خاص با سلايق خاص هستند. به عنوان مثال دختر خانم هاي جوان كه مايل اند كيف قرمز رنگ و سبك و جم و جوري بخرند علاقه مند به مهماني رفتن و دوره همي ها و كلا خوشگذراني با دوستان شان هستند.

اين يعني شناخت مخاطب! اين يعني شناسايي نيازهاي مخاطبان. اگر بتوانيد به خوبي مخاطبان محصولات تان را شناسايي كنيد خيلي راحت تر مي توانيد به آن ها كمك كنيد تا بهترين انتخاب خود را انجام دهند.

حالا فرض كنيم شناسايي مخاطبان تان را به خوبي انجام داده ايد. حالا چه طور بايد براي آن ها توليد محتوا كنيد؟ فراموش نكنيد هر كسي كه قصد دارد از فروشگاه اينترنتي شما خريدي انجام دهد در آن لحظه فقط به فكر خودش است و هيچ چيز ديگري براي او اهميتي ندارد. به اين فكر مي كند كه بهترين انتخاب براي او از ميان اين همه گزينه ها كدام است؟ چه كيفي بخرد كه به شخصيتش بخورد و بين دوستان اش متمايز باشد.

پس بياييد به او كمك كنيد. اما چه گونه؟ با نوشتن يك مقاله با عنوان "راهنماي انتخاب كيف براي دختران با سليقه و شيك پوش" يا "چه كيفي براي مهماني آخر هفته مناسب شما است؟" يا "كيفي كه دختران جوان را در هر شرايطي با سليقه و خوش تيپ جلوه مي دهد" و ....

به همين سادگي مي توانيد نياز مخاطبان تان را رفع كنيد و كاري كنيد هميشه براي رفع نيازشان به شما مراجعه كنند. همين باعث مي شود هميشه به حرف شما گوش دهند و سايت شما براي آن ها تاثير گذار شود. خب اين دقيقا همان چيزي است كه همه دنبال آن هستند ولي نمي دانند چه طور بايد به آن برسند.

زماني كه مخاطب مورد نظر مقاله شما را مي خواند و مي فهمد شما براي اين اينجا هستيد كه به او كمك كنيد حس خوبي درش ايجاد مي شود. از طرفي مي بيند شما دقيقا كارتان همين است يعني فروش كيف هاي متنوع مخصوص خانم ها. كيفي هم كه شما بهش در مقاله اشاره كرديد در بين محصولات شما به چشم مي خورد!

همين كه به او كمك كرديد تا بهترين انتخابش را انجام دهد و همه چيز را هم برايش آماده كرده ايد باعث مي شود تا از شما بخرد نه از ديجي كالا!

زماني كه شما به مخاطب تان كمك كرده ايد و فقط به فكر پر كردن جيب تان نبوده ايد ، همين باعث مي شود او متوجه اين قضيه شود و لطف شما را با خريد كردن از شما جبران كند.

 

اگر توجه كرده باشيد محصولات هر برند معروفي كه مي بينيم مناسب براي هر شخص با ويژگي هاي خاصي است.

مثلا اپل به افرادي كه مي خواهند خاص باشند كمك مي كند كه خاص باشند. همانطور كه مي دانيد محصولات گران قيمتي هم دارد. پس اپل فقط براي افراد خاص است نه عامه مردم!

يا گوشي هاي سامسونگ براي عامه مردم است ولي افرادي كه از لحاظ اقتصادي كمي رو به بالا هستند. همچنين گوشي هاي هووآوي براي افرادي مناسب است كه از لحاظ اقتصادي در سطح پاييني قرار دارند. فردي كه دوست دارد خاص باشد و هميشه به فكر متمايز كردن خود از ديگران است هيچ وقت گوشي هووآوري نمي خرد.

پس همانطور كه متوجه شديد هر برند يا شركتي دقيقا مي داند براي چه قشري از افراد محصولاتش به درد به خور است و قرار نيست همه افراد جزء مخاطبان محصولات آن ها باشند.

 

جمع بندي و سخن آخر

اگر مي خواهيد فروشگاه اينترنتي منحصر به فردي داشته باشيد و مثل بقيه فروشگاه هاي اينترنتي بيهوده محتوا توليد نكنيد از همين روشي كه در اين مقاله توضيح داده ام استفاده كنيد. شايد اين تنها راه براي رقابت با بزرگان باشد. مسلما اين يكي از بهترين مزيت هاي رقابتي براي شما محسوب مي شود.

اگر مي خواهيد فروش محصولات تان را چندين برابر كنيد و فروشگاه اينترنتي تان به صورت اتوماتيك براي شما پولسازي كند بهترين راه كمك به مخاطبان تان است نه اينكه به زور به آن ها محصولات تان را تحميل كنيد. اميدوارم از اين مقاله هم استفاده كافي را برده باشيد.

 

منبع : هميار وب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.