اضافه شدن سيستم عامل ربات به ويندوز 10

۳ بازديد ۰ نظر

ايتنا- شركت مايكروسافت اعلام كرد كه قصد دارد سيستم عامل ربات خود را به ويندوز 10 اضافه نمايد.

اضافه شدن سيستم عامل ربات به ويندوز 10

ايتنا- شركت مايكروسافت اعلام كرد كه قصد دارد سيستم عامل ربات خود را به ويندوز 10 اضافه نمايد.

اضافه شدن سيستم عامل ربات به ويندوز 10

در چند سال اخير، صنعت رباتيك رشد چشمگيري داشته است و انتظار مي‌رود كه تا سال 2025، ارزشي حدود 500 ميليارد دلار پيدا كند.

تحليلگران در مورد آينده اين صنعت بسيار خوشبين هستند و بر اين باور هستند كه سرمايه‌گذاران در چند سال آينده، تلاش مي‌كنند كه سرمايه خود را روي اين زمينه از فناوري متمركز كنند تا بتوانند به سود بهتري برسند.

به گزارش ايتنا به نقل از ونچربيت، شركت رباتيك “GreyOrange” در اوايل سپتامبر ارزش پلتفرم خود را به 140 ميليون دلار افزايش داد.
يكي از شركت‌هاي ديگري كه در اين زمينه فعاليت مي‌كند، “Bossa Nova” نام دارد كه اخيرا ارزش شركت خود را به 29 ميليون دلار افزايش دارد.

تمامي شركت‌هايي كه در حوزه رباتيك فعاليت مي‌كنند به زودي در همين مسير قرار مي‌گيرند و ارزش شركت خود را بالا مي‌برند؛ زيرا حوزه رباتيك به زودي رشد بيشتري خواهد كرد و تبعا شركت‌هاي رباتيك هم از اين رشد بهره خواهند برد.
 
يكي از مسائلي كه بسياري از كسب و كارهاي نوپا دنبال مي‌كند، سيستم عامل ربات است.
قبلا اين نوع سيستم عامل، به صورت آزمايشي در ويندوز اجرا و پشتيباني شده بود، اما اخيرا شركت مايكروسافت اعلام كرد كه قصد دارد اين سيستم عامل را روي ويندوز 10 پياده كند.

Your browser don't support
سيستم عامل ربات يا به اختصار “ROS” يك ميان‌افزار رباتيك(يعني مجموعه‌اي از چارچوب‌هاي نرم‌افزاري براي توسعه نرم‌افزار ربات) است.
اگرچه سيستم عامل ربات يك سيستم عامل به معناي كامل نيست، اما سرويس‌هايي مثل فراهم كردن يك لايه انتزاعي براي سخت‌افزار، كنترل دستگاه در سطح پايين، پياده‌سازي عمليات‌هاي معمول رباتيك، انتقال پيام بين فرايندها، و مديريت بسته را فراهم مي‌كند كه براي خوشه‌اي از كامپيوترهاي همگون طراحي شده‌ است.
 
اخيرا يك محيط شبيه‌سازي سيستم عامل ربات طراحي شده است كه در سيستم اژور پياده مي‌شود و شامل مجموعه‌اي از ربات‌ها در دنياي مجازي است كه از طريق “Azure IoT Hub” هدايت و هماهنگ مي‌شوند.

شركت مايكروسافت اعلام كرد كه براي توسعه قابليت‌هاي خود در زمينه رباتيك، و افزايش بهره‌وري و بازگشت سرمايه خود در زمينه ربات‌هاي صنعتي قصد دارد كه اين سيستم عامل را به ويندوز 10 اضافه كند.
 
منبع : ايتنا
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.